Dupa 40 de ani


Proiectată în aceeaşi perioadă cu prima autostradă a cehoslovacilor, care trebuia să facă legătura şi cu litoralul românesc, cea mai faimoasă arteră rutieră a României - A1 - a intrat în funcţiune pe toată lungimea în 1973.
Începerea lucrărilor: 1968
Finalizarea: 1973
Lungimea efectivă: 96 km
Reabilitări: 1980 - Partidul Comunist cere lucrări de reparaţii
1997 - consorţiul italian FAT primeşte un contract pentru reabilitarea integrală, în valoare de 27 de milioane de euro
2000 - guvernarea PSD-istă vrea o nouă reabilitare de 15 milioane de euro
2006 - firmele de la „Golden Blitz“ pun mâna pe un nou contract de reabilitare
La 40 de ani de la prima lopată de pietriş pusă pe autostrada ce leagă Bucureştiul de Piteşti, lucrările continuă. Pe 30 mai 1968, „Scânteia“, ziarul Partidului Comunist Român, anunţa că autostrada Bucureşti-Piteşti se află în lucru, până la sfârşitul anului urmând să fie terminaţi primii 36 de kilometri, pe tronsonul Bucureşti-Ciorogârla- Petreşti. Şi astăzi se mai lucrează la ceea ce urma să fie prima autostradă din România. Chiar dacă există carosabilul, nimic altceva nu face din drumul spre Piteşti o autostradă în sensul propriu al termenului.