Astfel, statisticile arată că, în primele luni ale lui 2008, pe drumurile din ţară şi-au pierdut viaţa cu 14,3% mai multe persoane decât în perioada similară a anului trecut (de la 482 la 551), în timp ce numărul răniţilor grav a crescut cu aproape 40%. Potrivit chestorului Tobă, aproximativ 60% din totalul morţilor în accidente rutiere se înregistrează pe drumurile naţionale, riscul rutier pe aceste şosele fiind acelaşi şi în localităţi, şi în afara lor.
Aceste statistici nu par însă să-i impresioneze şi pe mai-marii CNADN, care nu au soluţii nici pentru îmbunătăţirea semnalizării rutiere, nici pentru construirea de autostrăzi. „Numai de la începutul acestui an au fost furate de pe drumurile naţionale indicatoare şi parapeţi în valoare de 450.000 de lei. Nu putem păzi toată reţeaua de drumuri. Niciun element din plastic nu rezistă la diferenţe de temperatură, singurul material rezistent este fierul. (...) Pe de altă parte, nu putem avea semnalizare rutieră excelentă pe timp de noapte câtă vreme nu avem semnalizare rutieră excelentă nici pe timp de zi“, a fost răspunsul lui Cristian Duică, directorul adjunct al companiei, la întrebarea legată de soluţiile privind semnalizarea rutieră, aflată în responsabilitatea CNADN.
Cât despre reabilitarea infrastructurii rutiere, aceasta nu poate fi soluţionată în următoarele decenii. „Nu putem estima când vom avea drumuri naţionale şi autostrăzi la nivel european. Nu avem bani pentru a le construi. Ăsta e nivelul economic al ţării!“, a precizat Duică, adăugând apoi că taxele plătite de şoferi nu sunt suficiente şi, drept urmare, aşteaptă ca poliţia să suplinească aceste lipsuri din amenzile date şoferilor care încalcă regulile de circulaţie.